PAKA - Strona Główna
Półfinały
XX
XX
  • Skecze video
    • Hrabi po spektaklu
    • Kabaret SMILE - Mapa (egzamin na studia)
    • Kabaret Młodych Panów - Piotr Żyła (skoczek)
    • Kabaret DNO - Freestyler II (po polsku)
    • Kabaret PUK - Terapia Małżeńska
    • Mariush - Czemu nie ma Ciebie tu? (koncert)
    • Mariush - Odwilż na bis (koncert)
    • Kabaret Młodych Panów - Wielka Orkiestra Budżetowej Pomocy
    • Stand up Kraków
    • Kabaret DNO - Bakteria
    • Kabaret Młodych Panów & Smile & Łowcy.B - Klinika
    • Kabaret Łowcy.B - Zabawa w chowanego (skecz z wpadką)
    • Kabaret Z Nazwy - Baby (PAKA 2013)
    • Kabaret Z Nazwy - Przepustka (PAKA 2013)
    • Kabaret 7 minut Po - Wzębodłubie (PAKA 2013)
    • Kabaret 7 minut Po - Skecz który się nie odbył (PAKA 2013)
  • Skecze video
bnk
Stowarzyszenie Promocji
Sztuki Kabaretowej "PAKA"

ul. Oleandry 1
30-060 Kraków

e-mail: paka@paka.pl
tel/fax: (12) 681 60 35
NIP: 677-22-92-023
ROTUNDA
PAKA » Nowości » Wszystko zaczyna się na Pace. 2011-08-11 12:31:49
Wszystko zaczyna się na Pace.
Łatwiej też sprawić by coś stało się kultowe. Taki serial telewizyjny o emigrantach stał się kultowy zanim ktokolwiek zobaczył jego nudny pierwszy odcinek. A kultowy stał się na pewno, bo Pan o miłej aparycji zaprosił na pierwszy odcinek kultowego serialu...

Łatwiej też sprawić by coś stało się kultowe. Taki serial telewizyjny o emigrantach stał się kultowy zanim ktokolwiek zobaczył jego nudny pierwszy odcinek. A kultowy stał się na pewno, bo Pan o miłej aparycji zaprosił na pierwszy odcinek kultowego serialu...

Ale w czasach o których piszę nie było tak łatwo. Na kultowość i poglądy trzeba było sobie zapracować. I trzeba powiedzieć, że serial "Spadkobiercy" od lat pracuje na to ciężko. Do annałów historii przejdzie kilka jego scen, jak choćby scena bijatyki podczas której Aśka Kołaczkowska okazała publiczności swą garderobę spodnią, czy też rola życia Dżabara z delikatnym udziałem Marka Grabie jako lekarza badającego jego uzależnienie od narkotyków.

Ja jednak chciałbym napisać o innej scenie ze spadkobierców. I to nawet nie ze względu na porywające aktorstwo Mirka Wujasa, tylko ze względu jego wkład w nowoczesną filozofię i myśl społeczną.  To że dzisiaj Kazimiera Szczuka może całować panów po rękach i oblewać piwem redaktorów poczytnych choć seksistowskich periodyków by oduczyć ich agresji (naprawdę tak to wyjaśniła), to, że p. Magdalena Środa może pisać swoje felietony pokazujące jak bardzo my samcy nie dorośliśmy - nie wzięło się z nikąd. Ktoś musiał mieć odwagę by powiedzieć to pierwszy. I tą odwagę - jak zawsze - miał Mirek Wujas.

Było to wiele lat temu, jeśli mnie pamięć nie myli (a nie ma już wielu takich którzy mogli by mnie poprawić) to była to PaKA ze słynnym pięterkiem. Mirek Wujas został poproszony przez Kamola o przyjęcie roli Jonathana Owensa, któremu zły Delay porwał córkę. Mirek brawurowo zagrał cierpiącego ojca i w scenie negocjacji wypowiedział zdanie które tak zmieniło świat. Zdanie brzmiało:
"Ależ Panie Delay, przecież córka.... przecież córka.... to prawie jak syn!"

Tak więc to Mirek Wujas jest ojcem nowoczesnego feminizmu. 
A matką jest oczywiście Pięta...

Piotr Skotnicki

• Rotunda - www.rotunda.pl
• Kabarety online - www.eKabaret.pl
Logotypy
© 2002-2011 paka.pl - Wszelkie prawa zastrzeżone. Zakaz kopiowania treści bez zgody autorów. Wykonanie projektu serwisu: Sztoldo.pl